System zapewnienia jakości w FMP został wzmocniony o nowoczesne metody rozwiązywania problemów, jakim jest metodologia Six Sigma, skupiająca się głównie na kwestiach obniżania kosztów przy jednoczesnym podnoszeniu jakości procesów czy tez produktów np. bezkosztowe podniesienie wydajności lakierni o 45%, czy doskonalenie przepływu materiałów i optymalizacji transportu. Z drugiej strony, chcąc zaangażować pracowników w proces doskonalenia organizacji, FMP stwarza szereg różnych możliwości: warsztaty Hoshin-Kaizen, zespoły projektowe Six Sigma, zespoły SMED czy program „System Sugestii”. Inicjatywy te znacząco wpłynęły nie tylko na jakość produktów, ale przede wszystkim na jakość i wydajność procesów, poprawiając jednocześnie bezpieczeństwo. Jakie zatem cele spółka stawia sobie na drodze do sukcesu? Po otrzymaniu certyfikatów uznania jakości ISO 9000, ISO 14000, OHSAS 18001, „The Best Supplier” od GM czy „Q1” od Forda, zakład chce stale ulepszać jakość swoich produktów i usług. W tym celu wprowadzono w firmie program „3Q3”, którego celem jest poprawienie jakości trzykrotnie przeciągu trzech lat. Pozwoli to producentowi uplasować się pod względem jakości w czołówce grupy Automotive. Kluczem do sukcesu będzie zaangażowanie całej załogi w ten program oraz konsekwentna realizacja założeń, jakie zostały wprowadzone w przy założeniach „Lean” i Six Sigma.